ניווט באתר > ספרייה עירונית > דף הבית >

קיצורי דרך בחברה העירונית

פנים חדשות לספריה

 

חזון 'עיר חכמה' דגש על דיגיטציה וטכנולוגיות מתקדמות בעידן המודרני. באשדוד זה בא לידי ביטוי במגוון תחומי עניין כמו: 'מוקד רואה' להגברת הביטחון האישי, מערכות בקרה לתפעול רמזורים, השקיה ותאורה חסכונית, מוסדות חינוך חדישים המותאמים לעידן הפדגוגי ולצרכים בעולם משתנה והנחת תשתיות לתחבורה חכמה. גם הספרייה העירונית תעבור שינוי ובעוד תשעה חודשים נקבל ספרייה חדשה ומותאמת למאה ה-21.

 

עשרות אלפי ילדים, נוער ומבוגרים נהנו במשך שנים משירותיה של הספרייה העירונית ברובע ב'. הספרייה אשר נוסדה לפני כ-40 שנה, יכולה לספר את סיפורה של אשדוד – עיירת עולים שהפכה לעיר החמישית בגודלה בישראל. כעת, אחרי שאשדוד בנתה לעצמה מוזיאונים יפים, משכן לאומנויות הבמה, בית אומנים, מתנ"סים ומוסדות ציבור יפים, הגיע העת שגם הספרייה תעבור שינוי והחל משבוע הבא יתבצעו בה עבודות שיפוץ נרחבות. "בעוד תשעה חודשים לערך נוכל ליהנות מספרייה חדשה ומשודרגת" אומרים בחברה העירונית לתרבות הפנאי.

 

"היידי ארד אדריכלות ועיצוב פנים" האחראית על עבודות השיפוץ הנרחבות, מתארת תכנית עבודה אשר תשנה את פניה של הספרייה באופן דרמטי. "השיפוץ המיועד אמור להתאים בראש ובראשונה לדרישות ההנגשה של בנייני ציבור" אומר מנכ"ל החברה העירונית מר אורן טואיל ומציין כי השיפוץ יכלול רמפה חיצונית מותאמת נכים עם מאחזי יד והתקנת מעלון עבור אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. כמו כן העבודות יכללו החלפה של כל התשתיות (חשמל ותאורה, אינסטלציה, מיזוג ודיגיטציה), החלפת ריצוף, טפטים, משטחים ואלמנטים של תאורה, שיפוץ השירותים והוספת חדרי שירותים בקומה עליונה, החלפת כל החלונות והתאמת מערכות כיבוי אש ובטיחות, תכנון דלפקים וחללי לימוד חדשים, אבזור והצטיידות.

 

האבזור יכלול ריהוט מותאם לחללי למידה, פינות ישיבה ופינות עבודה לילדים, מסכי אינפורמציה בקומת המבואה, מקרנים ומסכים בחללי הלימוד ועמדות מחשב. גם החלוקה הפנימית בספרייה תשתנה ותאפשר יצירת מרחבי למידה, חדרי עיון למבוגרים ולילדים וחדר הרצאות מאובזר במיטב הטכנולוגיות - הן להקרנה והן למערכות אור ושמע.

 

בחברה העירונית לתרבות הפנאי מציינים כי מדובר בעבודות נרחבות ואינטנסיביות בהיקף של כ-3 מליון ₪, תקציב משותף לקרן מאירהוף, קרן אשדוד, משרד התרבות ועיריית אשדוד, הכולל כאמור הן את עבודות השיפוץ והן את האבזור המחודש כאשר כל המערכות מתחלפות בחדשות. "כל העבודות תעשנה תוך שהספרייה ממשיכה לפעול כרגיל" מבטיחים בחברה ומציינים כי העבודות תתבצענה בשני שלבים – עבודה בקומה א' כך שהכניסה תועתק לגב הספרייה ולאחריה עבודות בקומת הכניסה והכניסה תחזור שוב לחזית הבית.

 

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי מסר כבר את ברכת הדרך לחברה העירונית ונזכר בדרך אותה עשתה הספרייה למן ימיה הראשונים בבניין מגורים ישן ברחוב הראשונים ועד למבנה הנוכחי ברובע ב'. "הספר הוא הידיד הטוב ביותר של האדם ועל אף המהפכה הטכנולוגית והתקשורתית שאנו חווים בימינו, לא נמצא תחליף לספר" הוא אומר ומדגיש את חשיבות הקריאה בכל גיל ובכל זמן, כמי שמעשירה את עולמו של הילד, מרחיבה את האופקים של כל אדם ומנחילה לו כלים ומיומנויות במגוון אינסופי של חוכמה ודעת.

 

בחברה העירונית מעריכים כי העבודות בספרייה יושלמו תוך תשעה חודשים ובסופו נקבל ספרייה מודרנית ויפה – מתנה נהדרת לשבוע הספר הבא שיחול בחודש יוני.

 

תמונת אווירה לפנים חדשות לספריה